Berangan Nak Jadi Tali

 
Berangan Nak Jadi Tali

Sebelum ni Haw beriya-iya kata kita sebagai blogger umpama lidi, bulu ayam dan benang (disini dan disini). Dan Haw juga mengaku tergolong dalam kumpulan yang sama. Tapi Haw sebenarnya nak jadi lain sikit. Nak jadi sepupu kepada benang. Haw pilih nak jadi tali supaya dapat ikat lidi-lidi jadi penyapu.

Tapi semuanya mula berubah. Gara-gara isu "iframe" yang sedang heboh diperkatakan seperti yang dihuraikan oleh Cikgu Dahlia disini. Walau tak disebut secara nyata, tapi tempiasnya terasa juga. Apatah lagi bila dapat tahu ianya salah. Salah dari segi etika dan salah juga kepada pihak pengiklanan seperti Nuffnang. Percayalah, Haw tak tahu pun ia salah. Dan masih tak pasti, betul ke salah? Lebih lagi bila terlalu ramai yang meminta dan mengharap mahukannya. Malah mereka terus berterima-kasih terang-terangan tanpa diminta seperti yang tercatat disini.

Oleh itu catatan kali ini bertujuan untuk bertanya pendapat. Adakah Haw layak menjadi tali? Adakah patut Haw berikan Friendship Award untuk "extra traffic"? Adakah benar Nuffnang melarang penggunaan "iframe"?

Sebagai kata penutup, jika benar Haw bersalah harap dapat dimaafkan. Begitu juga kepada pihak Nuffnang, kalau Haw salah, bagilah warning dulu ya! Harap tak terus disenarai hitam.

Untuk sementara waktu, tiada lagi traffic tambahan untuk kalian. Harap maklum!

Previous
Next Post »